check Fri frakt från 3 600,00 kr
check Returer upp till 14 dagar
check Betala för 30 dagar
check Partihandel - B2B

Returer och reklamationer

Hur returnerar jag varor?

 

Om du väljer att returnera den måste du själv betala returkostnaderna och ordna med frakten.

 

Är returer och byten från utlandet kostnadsfria?

 

Nej, vi står inte för kostnaden för att returnera eller byta ut varor och vi ordnar inte med frakt från andra länder på vår bekostnad. Endast i Polen är returer kostnadsfria (se villkor).

 

Hur byter jag ut produkten?

 

Byte av varor innebär att du returnerar den köpta produkten och gör en ny beställning. Om du t.ex. har beställt en motorcykeljacka som visade sig vara för liten kan du använda vän formuläret (finns här) och returnera varan och köpa jackan i en större storlek i en separat beställning. Observera att byten endast är möjliga i de fall där priserna på produkterna matchar varandra.

 

Hur returnerar jag eller klagar på en produkt?

 

Vi är fast beslutna att se till att alla kunder i vår butik har tillgång till alla konsumenträttigheter. För att underlätta för dig erbjuder vi två former av produktreturer och reklamationer: med och utan internetuppkoppling.

 

Returnera eller reklamera en produkt när du har tillgång till internet:

 

1. Gå till www.gmoto.pl/ klagomål.

2 Fyll i det vänliga formuläret. Det tar bara några minuter!

3. Inom 24 timmar (endast arbetsdagar) efter att du skickat in din förfrågan kommer vår specialist att kontakta dig via telefon eller e-post och meddela dig hur du ska gå vidare.

 

Returnera eller reklamera en produkt när du inte har tillgång till internet:

 

1. Fyll i retur- eller reklamationsformuläret som vi bifogar i paketet med din beställning. Har du inget formulär? Inga problem, du kan ladda ner den på https://cnt.gmoto.pl/content/zwrot.pdf (internetuppkoppling krävs).
2. Förpacka de varor du vill returnera eller klaga på ett säkert sätt. Bifoga den ifyllda retur- eller reklamationsblanketten och ditt kvitto/momsfaktura till paketet. Om du har tappat bort ditt kvitto, var noga med att ange detta i det utrymme som finns på pappersformuläret.
3. Skicka paketet till "Sklep Gmoto, ul. Tadeusza Kościuszki 78, 37-100 Łańcut". Efter att ha mottagit paketet och kontrollerat det kommer vår specialist att kontakta dig.

Var hittar jag ordernumret på fakturan?

 

Du hittar ordernumret på fakturan på två ställen: under streckkoden i det övre högra hörnet av fakturan och under orderöversiktstabellen i mitten av fakturan på vänster sida (se grafiken nedan).

 

Var hittar jag mitt ordernummer på mitt kvitto?

 

Du hittar ordernumret under streckkoden längst ner på kvittot (se bilden nedan).

 

Hur lång tid tar det att behandla mitt klagomål eller min återbetalning?

 

Vi har 14 arbetsdagar på oss att behandla en reklamation eller retur. Vi behandlar dem vanligtvis mycket snabbare, inom några arbetsdagar. Det finns dock vissa fall där klagomålsprocessen tar längre tid än 14 dagar eftersom det till exempel beror på leverantören eller tillverkaren av varorna.

 

Jag har ingen retur- eller reklamationsblankett i pappersformat. Var kan jag ladda ner en sådan?

 

Du kan ladda ner en retur- eller reklamationsblankett på papper på: https://cnt.gmoto.pl/content/zwrot.pdf.

 

Kom ihåg att det snabbaste och mest fördelaktiga sättet för dig att returnera eller reklamera en produkt är via det elektroniska vän formuläret, som du hittar här.

 

 

 

 

Den levererade produkten är skadad/defekt. Vad ska jag göra?

 

Om en levererad produkt är skadad eller felaktig kan du enkelt returnera den genom att fylla i vän formuläret. Se hur du gör detta.

 

Jag har fått en produkt som inte ingår i min beställning. Vad ska jag göra?

 

Om ditt paket innehåller en eller flera produkter som inte ingår i din beställning (t.ex. om vi har skickat en vara som du inte har beställt) ber vi dig fylla i vänlighetsformuläret så kontaktar vår specialist dig inom 24 timmar (endast arbetsdagar). Se hur du fyller i formuläret.

 

Kan jag skicka tillbaka varorna mot postförskott?

 

Vi tar inte emot kontanter vid leverans. Om du vill skicka tillbaka varor till oss ska du fylla i det elektroniska eller pappersbaserade retur- eller reklamationsformuläret. Se hur du gör för att skicka tillbaka produkter till oss på rätt sätt.

 

Hur packar jag de varor jag vill returnera?

 

Förpacka varorna omsorgsfullt så att de inte skadas under transporten. Du behöver inte använda samma förpackning som du tog emot paketet i.

 

Jag har inget kvitto med mitt ordernummer på och jag vill returnera varorna. Vad ska jag göra då?

 

Om du inte har ett kvitto eller en momsfaktura med ditt ordernummer på, logga in på ditt Gmoto-konto och gå till "Mina order". Du hittar också ditt ordernummer i SMS och e-postmeddelanden som rör din order.

 

Observera att när du fyller i den elektroniska eller pappersbaserade retur- eller reklamationsblanketten måste du i lämplig ruta ange att du inte har något inköpsbevis (kvitto eller momsfaktura).

 

 

Hur ser en återbetalning ut?

 

När du returnerar en produkt från din beställning får du en fullständig återbetalning till ditt bankkonto. Du anger ditt bankkontonummer för återbetalningen när du fyller i det elektroniska eller pappersbaserade retur- eller reklamationsformuläret. Pengarna kommer att krediteras det angivna kontot inom 72 timmar!

 

Jag fick inget garantikort tillsammans med produkten. Betyder det att varan inte kan reklameras?

 

Varje produkt har en tillverkargaranti och kan bli föremål för reklamation, men detta hanteras från fall till fall. Undantag från denna regel är elektriska delar, inklusive glödlampor, spolar, elektriska installationer och spänningsregulatorer. Observera att motorcykelbatterier endast kan reklameras om de har ett garantikort.

 

Kan jag returnera en använd produkt?

 

Endast produkter som inte visar tecken på användning kan returneras. Om en köpt produkt har visat sig vara felaktig under användning kan du dock returnera den. När det gäller mekaniska delar krävs bevis på korrekt montering för att kunna behandla returen.

 

När du returnerar en produkt ska du inkludera allt du fick när du köpte den (t.ex. intakt kartong, bruksanvisning, garantikort etc.). Kläder, skor och hjälmar måste vara märkta i original. I online butiken finns en notering om detta på produktsidorna för produkter som inte kan returneras.

 

Jag har inget kvitto och vill returnera varan. Vad ska jag göra då?

 

När du returnerar en produkt för vilken du inte har ett inköpsbevis (kvitto eller momsfaktura) måste du kryssa i rutan "Jag förklarar att jag har förlorat mitt kvitto" på det elektroniska eller pappersbaserade retur- eller reklamationsformuläret och skriva under bredvid.

 

Om jag returnerar en produkt och byter den mot en annan, måste jag då betala för frakten av de nya varorna?

 

Det är gratis att returnera varor om du använder det elektroniska vän formuläret. Å andra sidan behandlas utbyte av en produkt som en ny beställning, så du betalar själv för frakten. Men om returen eller utbytet av varan beror på ett misstag från vår sida är hela processen helt kostnadsfri, oavsett om reklamationen görs via e-post, telefon eller post.

Vad ska jag göra om antalet produkter på kvittot/momsfakturan inte stämmer överens med antalet produkter i paketet?

 

Om paketet du fick inte var skadat (tejp eller förpackning) kan du använda vänlighetsformuläret för att snabbt rapportera att innehållet i paketet inte motsvarar din beställning. Inom 24 timmar (på arbetsdagar) kommer vi att informera dig om det fortsatta förfarandet. Vår specialist kommer att kontakta dig via telefon eller e-post.

 

Vad ska jag göra om jag får ett skadat paket?

 

Alla beställningar packas av oss med största omsorg, så att dina köpta produkter är ordentligt skyddade. Kom ihåg att varje paket är tejpat med företagets Gmoto-logotyp. Om tejpen eller förpackningen är skadad ska du öppna paketet i närvaro av kuriren för att kontrollera att innehållet överensstämmer med beställningen och att varorna inte har skadats under transporten.

 

Om produkterna är skadade eller något saknas är kuriren skyldig att upprätta en skaderapport (han behöver inte göra detta omedelbart; beroende på transportör kan det ta upp till några dagar). Om du upptäcker att paketet är skadat efter att kuriren har lämnat det ska du kontakta transportören.