check Fri frakt från 3 600,00 kr
check Returer upp till 14 dagar
check Betala för 30 dagar
check Partihandel - B2B

Frakt och leverans

Vilka är leveransalternativen för min beställning?

 

När du gör en beställning i vår webbshop eller via telefon finns det flera olika leveransalternativ. Utforska dem och välj den lösning som passar dig bäst.

 

Vilka är fraktkostnaderna inom landet och internationellt?

 

Fraktkostnaden varierar beroende på vilka produkter som beställs. Du hittar den aktuella fraktkostnaden för en viss produkt i produktkortet under knappen "TILL KORG".

 

Frakt utomlands

 

  • Den exakta kostnaden för att skicka din beställning till EU-länder beräknas när du anger din leveransadress under beställningsprocessen.

  • Observera att vi inte skickar beställningar till länder utanför Europeiska unionen.

 

Hur lång är ledtiden?

 

Leveranstiden beror på tillgängligheten av produkten i lager. Bredvid varje produkt hittar du information om den förväntade leveranstiden (du hittar den i tabellen under knappen "TILL KORG"). Om en produkt är slut i lager kommer du inte att kunna lägga den i din varukorg.

 

Vi vill påminna dig om att vi arbetar från måndag till fredag från 8:00 till 17:00. Beställningar som görs på helger och helgdagar kan ta något längre tid än vanligt att behandla.

 

Hur kan jag dra nytta av gratis leverans av min beställning?

 

Den kostnadsfria leveransen gäller endast beställningar vars leveransadress finns i Polen. Om värdet på beställningen överstiger tröskelvärdet för gratis leverans, kommer systemet automatiskt att minska leveranskostnaden till 0 PLN.

 

Kommer jag att informeras när min beställning anländer?

 

När din beställning har slutförts kommer vi att informera dig om avsändandet av paketet och den ungefärliga leveranstiden. Du får informationen på den e-postadress och det telefonnummer som du har angett.

 

Kan jag kontrollera innehållet i paketet innan jag betalar kuriren?

Beställningarna levereras av ett oberoende fraktföretag. Kuriren tillåter inte att du öppnar paketet före betalning, eftersom hans skyldighet endast är att leverera paketet intakt till den angivna adressen.

 

Ser du att paketet är skadat? Öppna det i närvaro av kuriren efter att du har betalat och fått ett kvitto. Om du hittar skadade produkter i paketet får du pengarna tillbaka eller byter ut produkterna mot nya. I händelse av avvikelser upprättar kuriren en skaderapport som underlag för en reklamation.

 

Kan ett paket skickas till en annan adress än den jag angav vid registreringen av kontot?

 

Ja, paketet kan skickas till en annan adress. När du gör din beställning laddar systemet automatiskt de adressuppgifter som du angav när du registrerade ditt konto. Om du vill få ditt paket till en annan adress anger du bara den nya leveransadressen när du gör din beställning.

 

Kan jag boka en tid med kuriren för en specifik upphämtningstid?

 

Du kan inte ange en specifik tid för när kuriren ska hämta ditt paket när du gör din beställning. Kurirer levererar paket mellan kl. 9.00 och 17.00. Vissa kurirer kan försöka kontakta dig via telefon för att diskutera leveransdetaljer,

Då får du möjlighet att bestämma en specifik leveranstid.

 

Vad händer med mitt paket om kuriren inte är på min angivna leveransadress?



Om kuriren inte befinner sig på den leveransadress du har angett skickas paketet till ett DPD-avhämtningsställe, där det väntar på dig i 3 dagar. Efter denna tid kommer paketet att returneras till oss.



Hur ändrar jag leveransdatum för en order?

 

Om du inte är hemma eller av någon annan anledning inte kan hämta paketet hos kuriren på den adress som anges på leveransdatumet, kan du ändra leveransdatumet på DPD webbplats: https://www.dpd.com